Cum am scapat de 15 kg in cateva luni

Sa tot fie vreo 18 ani de cind tot tin cure de slabire, diete, imi masor talia si ma uit in oglinda din profil sa vad cit de departe ajunge burta mea!

Am inceput cu dieta daneza in tineretile mele, am trecut si prin supa de varza.

Singura pe care am ocolit-o, desi mi-s mare carnivora, a fost Dukan. Si nu regret deloc. Regret insa ca fix in vremea cind era la moda dieta asta, eu am ales sa fac lipospiratie. Gresit, prietene! Liposuctia nu te scapa de kiligramele in plus, nu te slabeste ba din contra, in primele trei luni am fost mai umflata decit in lua a cincea de sarcina. Si m-au si durut toate… si am stat si incorsetata (la propriu!) si ma miscam ca un robotel. De stopul respirator de la trezirea din anestezie nu se cade sa mai vorbesc.

Era pe cind ma obisnuisem sa maninc toate resturile din incercarile diversificarii celui de-al doilea prunc. Si mult dulce! Ca na, alaptam, deci orice mi se permitea. La un moment dat m-am uitat in geamul unui lift in care se oglindea o silueta muuuult prea implinita pentru cum fusesem eu obisnuita. Mi-am inecat amarul intr-o cofetarie intr-o simbata seara, iar de duminica, 22 martie, am inceput Rina 90. Asa s-a intimplat asta:

La cererea prietenelor pe care le-am ambitionat un pic, incerc sa fac un rezumat cit mai clar! Asa cum mi s-a potrivit mie, nu neaparat cum scrie la carte.

Exista Rina 1 si Rina 2. De cite trei luni fiecare. Stiu, sperie durata indelungata, mai ales ca sintem bombardati de texte care ne promit pierderi de 1 kg pe zi sau minuni de multe kg in minus in doua saptamini. Nimeni nu vorbeste insa de cum distrugi echilibrul alimentar si cit vei pune in plus dupa, garantat de data asta!

In aceasta dieta sint permise TOATE grupele alimentare, inclusiv cartofi, paste si ciocolata:)

Rina 1 se bazeaza pe un regim disociat pe zile, intr-o ordine anume. Aceasta dureaza 90 de zile. Promite o pierdere de 15 kg, dar nu e o regula. Ideal e sa-ti stabilesti tu insati (sau tu insuti- da, am intilnit si barbati ambitiosi pe grup) praguri pe care sa le atingi sau pe care sa le depasesti dupa perioade de saptamini.

Rina 2 sau Mentinerea recomanda un regim disociat pe mese. Trebuie tinuta macar o luna de persoanele care se grabesc sa reia Rina 1 pentru o mai mare pierdere in greutate, sau trei luni celor care au ajuns la greutatea ideala (desi este posibil sa mai slabiti 1-3 kg acum). Se adreseaza si persoanelor care nu vor sa dea jos decit citeva kg sau femeilor care alapteaza.

Acest tabel m-a ajutat foarte mult pe mine! Eu l-am preluat de aici, un grup frumos pe care il recomand oricui doreste sa tina aceasta dieta. Gasiti rezumatul cartii acolo si multe idei de retete in fiecare zi! Cu timpul, am realizat ca mi-am schimbat stilul alimentar si totul a devenit o rutina mai degraba. Principiile sanatoase dupa care te ghideaza cura aceasta se vor aplica de acum inainte fara sa iti dai seama. ATENTIE! se consuma mincare gatita, nu va limitati la gratare, legume la abur sau fripte!

Sa incepem cu prima masa a zilei. Un mic dejun sanatos va contine, in fiecare zi, si in Rina 1, si in Rina 2fructe si legume proaspete– consumate ca atase sau ca freshuri. Pot fi insotite de o mina de orice fel de nuci sau seminte neprajite! Daca n-ai la indemina asa ceva, poti minca si citeva fructe uscate, dar ai grija sa nu exageri si sa nu contina zahar (sau cit mai putin zahar, desigur). Se maninca asa ceva din doua in doua ore, pina cel tirziu la ora 13.

La fructe nu exista limitari, insa cind vorbim de legume e bine de stiut ca sint permise zilnic doar cele care NU contin amidon. La fel, despre muraturi (inclusiv varza acra) trebuie stiut ca se pot consuma zilnic, mai putin in ziua de vitamine. Si ciupercile se pot consuma zilnic!

Se recomanda sa bei apa minerala sau apa plata cu otet de mere si miere dimineata pe stomacul gol. Eu n-am tinut regula asta. Am continuat sa-mi beau cafeaua neindulcita, cu un strop de lapte de cocos in ea.

In Rina 1 impartim grupele alimentare astfel:

– prima zi PROTEINE. Aici putem minca lapte, branza, oua, carne. Nu recomanda amestecarea acestora, dar fiecare decide cum functioneaza mai bine corpul lui. Eu le-am amestecat.

La PRINZ este ideal sa maninci si un castronel de ciorba (fara cartofi), cu o felie de piine. Daca ai pus galuste sau taitei, lasa piinea pentru altadata. Felul doi (da da, se maninca doua feluri la aceeasi masa intr-o cura de slabire!) trebuie insotit de o salata maaare (cu putin ulei spre deloc), sa fim siguri ca ne saturam si ne tine pina spre seara! De ex poti minca o tocanita cu ardei, dovlecei si carne, plus muraturi. Sau friptura la cuptor cu legume plus salata. Sau oua ochiuri sau fierte plus salata. Sau pui cu dovlecei si un cascaval slab dat la cuptor. Posibilitati sint multe, idei sa avem!

La CINA, teoretic, se recomanda sa maninci jumatate din felul doi de la masa de prinz. Eu as fi preferat ceva gen brinza cu rosii sau un gratar simplu.

– a doua zi AMIDON. Daca aveti drum prin oras sau sinteti pasionati de asta, eu va recomand bucataria arabeasca pentru ziua 2, 6, 10 etc. Se poate consuma mincare de linte, ciorba de linte, humus, falafel, cartofi in toate felurile (fara cei prajiti- se pot face asemanatori la cuptor). Merge desigur si mincarica noastra de mazare cu cartofi, iahnia de fasole sau fasolea batuta. Sau orezul sirbesc doar cu legume (ceapa, ardei, morcov) sau cel chinezesc (cu mazare si porumb).

La CINA se recomanda in continuare injumatatirea cantitatii.

– a treia zi CARBOHIDRATI. sau ZIUA DE RASFAT. Se merge pe ideea sa nu dezobisnuim corpul de carbs, ci sa-i dam cu portia, caci daca il privam o perioada lunga si apoi brusc ii dam, acesta va face depozite de frica ca nu va mai primi mult timp. Si iaca kg in plus! Desi pare cea mai asteptata zi, mie personal mi s-a parut cea mai grea si greu de diversificat.

La PRINZ eu am mincat paste cu pesto sau cu orice fel de sos rosu, dar fara carne tocata (chiar si cel din comert, desi scrie ca ar contine un pic de zahar), sau doar cu legume. Atentie, nu se va pune unt, ci doar un strop de ulei de masline. Sau pizza de post- doar aluatul cu legume. Merge si o mamaliguta cu o mincarica de ardei copti sau cu o tocanita de ciuperci.

La CINA vine dezmatul. Obligatoriu patru patratele de ciocolata neagra si duuuulce- clatite, cozonac, tort, inghetata sau pateuri, saleuri, covrigei. Nu toate deodata, ci cu SAU intre ele si mincate intr-o portie decenta. Sau orice alta pofta ai avea si nu o poti satisface in restul zilelor (o ciulama de ex).

Din cauza concentratiei mari de cacao recomandate, eu am inversat prinzul cu cina!

Daca apare vinovatia si dorim sa acceleram ritmul de pierdere al kilogramelor acumulate putem inlocui din cind in cind ziua de CARBS cu zi de PROTEINE.

– a patra zi VITAMINE. Ei, aici e aici. Singura veste imbucuratoare ar fi ca nu mai exista trei mese pe zi, ci se poate minca din doua in doua ore. Fructe si legume (fara leguminoase) in orice fel- proaspete, freshuri, la gratar, supe crema (fara cartofi), salata de vinete sau zacusca mincate pe felii de gulie, in loc de piine, salate cit cuprinde. Si seminte si nuci neprajite.

Dupa 7 astfel de cicluri de cite 4 zile se recomada o zi de apa. Adica doar APA. Toata ziua! Cel mult un fresh daca simti ca pici din picioare. Iarasi, eu n-am tinut-o. Dar nu faceti ce face popa, ci ce zice popa:)

Personal, am tinut 3 luni calendaristice. Adica fix pe 22 iunie, la 11 kg distanta, m-am apucat de mentinere. Am zis ca o tin o luna, sa ma reapuc de Rina 1. Nu aveam incredere ca voi mai slabi si in perioada asta. Adica, sincer vorbind, nu aveam incredere ca voi slabi atit de mult in toata dieta asta. Mai ales ca la inceput se elimina rapid apa, adica pierzi 2-4 kg foarte repede, apoi stagnezi. Iar in acea perioada a lunii, nu doar ca stagnezi, dar te simti poate mai umflata decit la inceput!

Rina 2 sau Mentinerea

Aplica aceleasi principii, fructe si legume pina la ora 13, apoi PRINZ si CINA fara sa amestecam grupele alimentare. Si, de preferat, sa fie din categorii diferite. O data pe saptamina este bine sa se tina zi de VITAMINE completa, regula de care eu am tinut cont prea putin. Dar in total s-au mai dus 4 kg.

Si de atunci, tot intr-o mentinere o tin, pentru ca nici nu-mi mai vine sa le amestec. Adica, si daca maninc apripioare picante, nu iau tot meniul, renunt la cartofii prajiti si iau o chifla mare!

Ah, sa nu uit, ca veni vorba de meniuri- NU sucuri din comert si alcool! Cit despre SPORT, este foarte indicat sa va tonifiati musculatura in perioada asta- eu am ales sa fac Xbody.

Sa va fie cu minus!

Advertisements

2 thoughts on “Cum am scapat de 15 kg in cateva luni”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s